Pages

3 Kasım 2012 Cumartesi

Wolfgang Amadeus Mozart ve Bu İginç Yorum

  Seyyah senin için paylaştım ;) Benden hızlı konuşuyor demi?

  Ne alaka bilmiyorum ama youtube bana bunu önermiş :) Kibarlık edip bir bakayım dedim. Normal şartlar altında, envai çeşit müzik tarzı arasıdan şahsı muhteremi tercih etmezdim.

   Emeğeni sağlık bi garip ama bence şirin olmuş. Wolfgang Amadeus Mozart hala benim birincil tercihim (nşa'da klasik müzik dinleyicisiyim bi ara kendilerini tanıtabilirim)

   Bu arada marşın ismi gerçekten Türk Marşı. Türklerin Avrupa'da moda olduğu o yıllarda, Mehter ritminden esinlenen Mozart, 11 numaralı La Majör Piyano Sonatı'nın 3. bölümünde "Ronda alla Turca" (Türk Marşı)'nı besteler. Ayrıca Viyana'da Türk elçinin kızı Zaide için adına arya besteler. (kaynak : VİKİPEDİA)


2 yorum:

seyyah dedi ki...

Çok teşekkür ederim beni düşünüp paylaştığın için :) Müziği çok sevdiğim için hemen hemen her türü severek dinleyebiliyorum bazıları hariç tabi(ergen tarzı ve arebesk). Bir zamanlar zil sesim olan müziğe farklı bir soluk gelmiş beğendim(sözlere kulak vermek lazım).

Unknown dedi ki...

ebeğenmene sevindim ve evet sözler HOŞ

Yorum Gönder

 

(c)2009 biraz biraz. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger