Pages

3 Ocak 2013 Perşembe

Havuçlu Tarçınlı Cevizli Kek



Ben oldun olası keki ve türevlerini severim. Hiç ağzımda büyümez, yutmakta zorlanmam ve çayla oluşturduğu o birliktelik bana lezzet ötesi duyguları da beraberinde :)

“Duygular mı getirir dedi bu kız” dediğinizin farkındayım efendim. Evet duygu, düşünce, fikir, zikir inanın hepsini koca bir kek dilimi sağlayabilir. Küçüğü de sağlar hiç fark etmez.

Kek serüvenim ne zaman başladı bilmiyorum ama duygularımın kabarması nasıl ortaya çıktı biliyorum. Çok acıktığım ve yorulduğum günlerden bir gün (m.ö. 1500’lü yıllar) İstanbul trafiğinde yeterince kalmış, yürüme faslında da ıslanmış vaziyette yengeme gitmiştim. Aaa o da nesi, birisi üç dilim havuçlu kek göndermiş (kim bilmiyorum). Biz onu afiyetle yedik. Yengem her zamanki gibi beni sardı, sarmaladı hem karnımı hem de gönlümü doyurdu. Kekin gönderildiği asıl kişi yiyememişti sanırım :)

İlk kek ya da kurabiye çalışmamın (tam olarak neydi hatırlayamıyorum) içine un koymayı unutmuştum ve fırında ısınan malzemelerin köpürmesini izlemiştim. Annemlere sürpriz yapacaktım bana sürpriz oldu. Meğerse arka sayfada aldığı kadar un yazıyormuş. Annemler gelmeden apar topar ortalığı toparlamış, tanımlanamayan o köpük huzmesini çöpe atmıştım:)

Gönül dostum, bana ziyarete geldiğinde bir kalıp havuçlu keki oturup bitirmişliğimiz de vaki. Sakin olun dostlar bu konuya girmeyeceğim. Lakin anlaşıldığı üzere kek anım bir hayli çok.

Buyurun kekimizin tarifine geçelim;

Havuçlu Tarçınlı Cevizli Kek TarifiPosted on 07 Mart 2012 by Bahar


Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı şeker
2 su bardağı rendelenmiş havuç
1 su bardağı ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
2 su bardağı un
1 adet kabartma tozu
Hazırlanışı
Önce yumurta ve şeker çırpılır. Havuç ve ceviz eklenip karıştırılır. Tarçın eklenir. Un ve kabartma tozu eleyerek eklenecek. Margarinle yağlanmış ve un serpilmiş kalıba kek dökülür. Kalıp 3 kez tezgaha vurulur ki hava kabarcığı kalmasın. 180 derece fırında ilk 20 dk.açmadan pişirilir. Yaklaşık 25-30 dk.sürüyor. Fırına göre tabi. Fırından hemen çıkarmayın. Kapağı hafif açık bırakın kek ılısın.

AFİYET OLSUN


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Anneme yazıyı okudum, sürpriz keke güldü güldü...sonra "Neydi o ya bir de mercimekli köfteye benzer bir şey yapmıştın. Epekşi yiyememiştik" dedi."Canım üzülme şimdi iyi yapıyorsun" da diyebilirdi.
Yapacak bir şey yok benim annem böyle :)

Yorum Gönder

 

(c)2009 biraz biraz. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger