Pages

16 Nisan 2013 Salı

Bir Kibrit Daha



Son zamanlarda sıkça rastladığım, dikkatimi çeken, rahatsız olduğum ve rahatsız oldukça da üstüme üstüme gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum. Ne yazık ki bitmeyen tükenmeyen dert sigara. Sigaranın içenlerin yanı sıra hatta onlardan daha fazla yanında bulunan insanlara zarar verdiği aşikar. İçenlerde bunun gayet farkında. Tekrardan bu konularla ilgili dem vurmak değil niyetim. Benim rahatsız olduğum mesele toplum içinde umumi alanlarda sigara içenlerin sigarasının dumanı ve külü. Hadi dumanı çeke çeke alıştık. İnsanlar ne yazık ki ortamda çocuk mu var hamile bayan mı var hasta, yaşlı mı var demeden rahatça ve marifetmiş gibi dudağını büke büke göğsünü gere gere tüttürüyorlar zehirlerini. 


Yaşadığım yerin biraz rüzgarlı olması hasebiyle olsa gerek yürürken önümden yanımdan giden insanların içtikleri zehrin külü savrularak gözüme giriyor. Ben bu duruma sinirlendikçe her seferinde yine beni buluyor. Hele bir sonuncusu oldu ki bu en kötüsüydü. Kül gözüme ulaştığında hala sıcak olmalı ki gözümü yaktı. Allahtan basit bir şeydi çabucak geçti acısı. Fakat daha sıcak olsaydı veya daha hassas bir yere isabet etmiş olsaydı ve ciddi bir sonuç doğursaydı bunun hesabını kim verirdi. Daha doğrusu bunun hesabı kime sorulurdu? Çünkü bir sürü insan sigara içiyor.yoksa tütün fabrikasına falan mı sorulurdu? Ben söyleyeyim. Kimseye sorulmaz! Ben yanık gözümle kalırım, külü savrulan sigarayı tüttüren kişide başka paketlerde yeni zehirlere kibrit çakar. Geçenlerde bu mevzuyla alakalı birisini uyardım. Efendi bir insanmış ki üzüldüğünü belirterek özür diledi. Mahcup oldu karşımda. Fakat öyle tahmin ediyorum ki 2 saat geçmeden aynı yerde başka bir sigara yakmıştır.
Görünen o ki; paketlerin üstündeki resimler, televizyon kanallarında yapılan caydırıcı yayınlar pek bir işe yaramıyor. Kapısında 18 yaşından küçüklere sigara satılmaz yazan marketler her yaşa rahatlıkla sigara satabiliyor. Milyonlarca tiryaki varken bu soruna kesin çözüm bulmak çok zor elbette. Fakat en azından içiciler çevreye karşı biraz daha dikkatli davranabilir.bu yazıyı okuyan bir sigara kullanıcısı olabilir. Kapalı alanlarda içmek yasak açık alanda da böyle olursa nerde içelim diyebilirler. Fakat beni ilgilendirmez nerde içersen iç. Benim canım kıymetli hepimizin canı kıymetli. Senin de biraz canın kıymetli olsunda içmeyiver. Hen senin canın kıymetli olsun hemde sevdiklerinin. Bundan 5 ay kadar önce yakın bir arkadaşımın abisi akciğer kanserinden vefat etti. Ardında 2 yetim çocuk, genç dul bir kadın ve evlat acısıyla yanan yaşlı anne baba bıraktı. Bu trajik hikayenin esas oğlanı kimdi dersiniz? Tabi ki şu baştan beri bahsettiğimiz sigara. 
Sebepleriyle sonuçlarıyla her şey ortada, bütün bunlara rağmen hala içmekte ısrar ederseniz seçim sizin.

Şimdi hayatınızın sonuna bir kibrit daha çakabilirsiniz.

Tuba Avcı


0 yorum:

Yorum Gönder

 

(c)2009 biraz biraz. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger