Pages

3 Ekim 2012 Çarşamba

Eğitici Çocuk Şarkıları


  Efendim bu gün okulda-yolda hiç yorulmamış, kedi gibi ıslanmamış ve üzerine şifayı kapmamış gibi bir de kuzenime ev oturmasına gittim kızını doya doya öptüm :) Bana sıcacık tarhana çorbası yaptı iki kase içtim, ilacım aldım kendime gelir gibi oldum.Gerçi sofrada "ablası kızım seviyor diye çorba yaptım, hadi yavrucum içmek ister misin" dedi ama çorbayı yinede kendime mâl ettim, zira çok makbule geçti.

 Biz hanım kızımızla kes-yapıştır, çiz-boya, oyun hamuru etkinliklerinden sıkıldıktan sonra namı değer pepe ve caillou meditasyonuna geçtik.Baktık kızımızı bu da kesmedi meyve arası verdik.Tamda bu arda uyumaya annemiz ikna etti, pijamalarımızı giydik ama tabi uyumak kolay değil :) Daha önce tecrübe edilmiş farklı uyuma pozisyonları ardında "anne ninni söyleymisin" efekti ile karşı karşıya kaldık.

  Bizim kız pek bir bilmiştir annesinden tatmin olamayınca "biygisayaydan açalım "dedi.Hiç hanım kızımızı kırmadık açtık bilgisayarımızı.Video faresi youtube başvurup hoşumuza giden yine daha önceden aratırılıp denenmiş hoşumuza giden ninnileri açtık.Malumunuz bir video açınca yanda tavsiye olarak benzeri violar teşhir ediliyor (ilk defa böyle tanımlıyorum) Bizim kız "onu aç, yok bunu aç, şu çok güzelmiş" derken biz 3 tık sonra ingilizce ninniler ile karşı karşıya kaldık.

  Aman aman bu kadar mı şirin, bu kadar mı öğretici olur.Kreşte dil eğitimi alan çocuklar için birebir.(tabi eğitimci arkadaşlar benden daha iyi bilir)Hem ninniler kısa hem de görsel olarak desteklendiği için akılda kalıcı olmuş.

   3-6 yaş arası çocuklarımızın emek verilerek hazırlanmış seslendirme ve görseli hoş olan bu videolar ile eğitimine yardımcı olabiliriz.Bizim akıllı kızımız aynı videoyu 2-3 dinlemede spider(örümcek) ve sunshine(güneş ışığı) kelimelerini öğrendi :D

Üşenmedim araştırdım bizim videoların kaynağını buldum.Benzer şarkıları yapan fazlaca kaynak var.Benim tanıtacağım iki farklı site var :

1) www.myvoxsong.com :Bu, bizim kızın sevdiği, küçük yaşlara hitap ediyor (3-6-... yaş gibi)  kelimeler zor değil ve şarkılar kısa.

"Incy Wincy Spider" Kızmız o kadar hoşlandı ki 7-8 kez dinledi.


"Five Little Duck" benim beğenim :)


"Cat, Bear and Bunny" çok çok öğretici 


2) www.muffinsong.com :Bu ise biraz daha ileri sevi gibi geldi bana (6-7-8-...)Yine eğlenceli, görseile desteklenmiş fakat cümleler biraz daha uzun.

"The Finger Family"


"Twinkle Twinkle Little Star"



NETİCE: Bizim kızın gözleri ile eş zamanlı olarak bizim gözlerde küçüldü ve uyku haline geçildi saat 22.00-22.30 :) :)

NOT 1:Tamamen kişisel fikrim, izletmeden önce gerekli araştırmaları yapar, eğetim danışmanınızın fikrini alırsınız:) Bütün videoları izlemedim, izlemiş bulunduğum 7-8 video üzerine yorum  yaptım.

NOT 2:Benzer çalışmaları ingilizce eğitim kuruluşları da yapmış ben aralarından sadece bu iki siteyi seçtim.Herhangi olumlu ya da olumsuz niyet üzere seçilmemiştir:) 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

(c)2009 biraz biraz. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger